Hledat

    Search Results

    Zavřít

    Proč je v těhotenství důležité vybrat správný rybí olej




     
     

    Proč je v těhotenství důležité vybrat správný rybí olej

    Omega-3 mastné kyseliny jsou v období těhotenství velmi důležité, zejména DHA. Ne všechny doplňky stravy s rybím olejem jsou ale stejné. Proto se vyplatí vybírat přípravky s doloženou vstřebatelností a účinností.

    Pravděpodobně jste už slyšela nebo četla, že omega-3 mastné kyseliny obsažené v rybách – zejména v tučných mořských rybách, jako jsou sleď nebo losos – hrají v těhotenství významnou roli. Zvláštní pozornost si zaslouží kyselina DHA (dokosahexaenová), která přispívá k normálnímu vývoji zraku plodu i kojených dětí, pokud je denní příjem matky alespoň 250 mg DHA.

    Význam dostatečného příjmu DHA potvrzuje i český výzkum. Odborníci ze Státního zdravotního ústavu sledovali obsah DHA v mateřském mléce u 18 kojících žen. Zjistili, že 39 % z nich nedosahovalo minimální doporučené koncentrace DHA, která činí 0,2 % z celkového obsahu tuků v mateřském mléce.

    Nedostatečné hladiny omega-3 u maminek

    Výsledky byly překvapivé. Většina účastnic dbala na zdravý životní styl a 61 % z nich uvedlo, že pravidelně užívá doplňky stravy s rybím olejem. Výzkumníci zároveň hodnotili i jejich zásobu omega-3 mastných kyselin v těle pomocí tzv. omega-3 indexu. Ani jedna z žen však nedosáhla doporučené hodnoty 8–12 %, přestože jejich výsledky byly o něco lepší než průměr české populace.

    Studie tak ukazuje, že důležitý není jen dostatečný příjem omega-3 mastných kyselin, ale také výběr přípravku s prokázanou vstřebatelností a účinností.

    Výhoda volných mastných kyselin

    Jedním z nejkvalitnějších doplňků stravy s rybím olejem je Bioaktivní Marin Plus, jehož účinnost byla ověřena v publikovaných klinických studiích. Kromě omega-3 mastných kyselin obsahuje také kyselinu listovou a vitamin B12.
    Omega-3 mastné kyseliny jsou v přípravku Bioaktivní Marin Plus obsaženy ve formě volných mastných kyselin. Na rozdíl od rybích olejů ve formě ethylesterů nevyžadují před vstřebáním složitou enzymatickou přeměnu. Studie ukazují, že tato forma se účinně vstřebává a organismus ji využívá lépe než běžné rybí oleje ve formě ethylesterů.

    Účinnost potvrzená klinickými studiemi

    Bioaktivní Marin Plus byl testován také ve švédské studii u těhotných žen, kde prokázal dobrou vstřebatelnost i účinnost. Výsledky byly publikovány v recenzovaném odborném časopise Acta Paediatrica.

    Další studie finských vědců ukázala, že pravidelné užívání přípravku Bioaktivní Marin Plus vedlo k hladinám omega-3 mastných kyselin v organismu srovnatelným s lidmi, kteří jedí ryby čtyřikrát až pětkrát týdně. Výsledky byly zveřejněny v odborném časopise European Journal of Clinical Nutrition.

     

    Přihlášení k newsletteru

    Novinky o zdraví


    - Získávejte jako první aktuální informace o nejnovějších vědeckých výzkumech z oblasti zdraví, preventivní medicíny a o biologicky aktivních mikroživinách.